Oberlausitz

XTERRA TRAIL

Celá Zittauská hora ve všech jejích aspektech - od jezera ke koupání po štěstí na vrcholu, od lesa po pískovcové útesy - můžete zažít na stezce XTERRA. Jednou za rok ho O-SEE CHALLENGE promění v soutěžní stopu. Není to soutěžní trasa, ale trasa, která toto kolo přitahuje. Start je přímo u Olbersdorfer See, úspěšně rekultivované zbývající díry v hnědouhelném dole. Jde do Olbersdorfu v mírné zatáčce kolem jezera. Odtud začíná kolem Kaltenštejna stabilní stoupání směrem na hřeben hor. Výstup na Hochwald vede částečně přes české území k vrcholu a nejvyššímu bodu (749 m) trasy. Odtud vede malá smyčka terénem a poté znovu sjíždí. Následující sestup nepochází od špatných rodičů. Mírně zablokován, je to zábava, když je suchý, ale stává se skutečnou výzvou, když je mokrý. Po absolvování Kammbaude jde ostře doleva do Johannissteinu. Po rychlém sestupu vede další malá stezka kolem Jonsbergu a poté na křižovatku „Hvězdná hvězda“, kde se prohlídka ostře otáčí doleva a pokračuje dolů z kopce. Přicházející krátké stoupání bude odměněno dalším průjezdem po jedné stezce Stále rychle klesá do Armesünderweg na vlakovém nádraží Niederoybin, nejpozději nyní ukazuje, kdo si dobře uspořádal sílu na prohlídku. Při 20% sklonu je nyní na pedály velký tlak, následná oběžná cesta Ameisenbergu je téměř hotová úplně, dříve, než jde o velmi zablokovanou část do Oybintalu. Velké překážky jsou nyní hotové. Plochá a částečně sjezdová trasa vede směrem k Olbersdorfu. V Olbersdorfer See se za pěkného počasí můžete ponořit do studené vody. Dokonce i špičkoví sportovci mají na tuto cestu náležitý respekt a jsou úžasní, pokud jde o kohokoli, kdo se s tím vypořádá.